SSM & SU – Obligatiile angajatorilor si angajatilor

protectia muncii bucuresti

Ambele parti trebuie sa isi duca la bun sfarsit obligatiile pentru un mediu profesional sanatos, ele nefiind atribute facultative, ci obligatii adnotate la legile si actele normative ce aduc in prim plan Santatea si Securitatea Muncii. Vom incepe prin a acorda atentia cuvenita obligatiilor notate in dreptul angajatorilor, cele mai importante fiind urmatoarele:

Inca din stadiul de cercetare, proiectare si executie a spatiului de munca sau a echipamentelor aferente angajatorii sunt obligati sa mizeze pe solutiile care concorda cu prevederile legale referitoare la Securitatea si Sanatatea Muncii. Detaliile constructive si tehnologiile de functionare propuse de echipamentele utilizate in activitatea industriala trebuie sa diminueze riscurile de accidentare sau cele de imbolnavire ireversibila a angajatilor.

Intocmirea unui plan organizatoric care sa vizeze listarea si abordarea unor metode de protectie pentru angajati. In functie de riscurile la care se supune fiecare salariat (dictate de fisa postului )se vor pune in aplicare strategii gata sa ii mentina pe acestia departe de accidentele spontane.

Inainte de inceperea propriu -zisa a activitatii profesionale, angajatorii trebuie sa isi obtina autorizatiile de functionare, acestea urmand sa ateste faptul ca spatiul respectiv este unul ce nu pericliteaza sanatatea viitorilor angajati. Spre exemplu, un angajator din capitala trebuie sa isi depuna dosarul pentru a intra in posesia autorizatiei de functionare, pentru ca mai apoi sa solicite serviciile unei firme de protectia muncii Bucuresti. Acestea sunt cele doua etape primare pe care trebuie sa le bifeze inainte de inceperea activitatii profesionale la sediu.

Informarea potentialilor angajati intruchipeaza o sarcina vitala, care trebuie sa se desfasoare inainte ca acestia sa semneze contractele de munca. Mai mult decat atat, ea trebuie sa se prelungeasca pe toata durata colaborarii, seminariile de informare fiind adaptate fiecarei ocupatii in parte.

Angajarea exclusiva a persoanelor care pot indeplini corespunzator sarcinile ce le sunt atribuite. In acest sens, se recomanda testarea initiala in plan medical si psihologic a personalului, tentativa ce trebuie sa se repete la un anumit interval de timp.

Sa se ingrijeasca zilnic de functionarea propice a sistemelor de protectie, asta pentru ca la nivelul acestora pot surveni mici defectiuni insesizabile de catre angajati. De asemenea, sfatul inspectorilor de munca este acela de a oferi echipament individual de protectie persoanelor care se expun zilnic la riscuri ( de ordin chimic, mecanic).

Obligatiile sunt numeroase si de partea angajatilor si incep prin utilizarea corecta a aparaturii pe care o au dispozitie pentru a-si duce la bun sfarsit sarcinile trecute in fisa postului. De asemenea, acestia trebuie sa se asigure de fiecare data ca se echipeaza corespunzator inainte de a derula o procedura industriala sau chimica menita sa le puna in pericol integritatea.

Mai mult decat atat, angajatii sunt obligati sa aduca la cunostinta angajatorilor orice defectiune pe care o constanta la nivelul echipamentelor, in special a masinilor tehnice sau a instalatiilor electrice, fara a interveni pe cont propriu in repararea acestora.

Cooperarea cu angajatorul si comunicarea libera cu acesta, mai ales in contextul in care angajatul ajunge sa fie victima unui accident de munca. De asemenea, fiecare lucrator angrenat in mediul industrial sau cel chimic trebuie sa fie familiarizat cu domeniul activitatii sale, dar si cu prevederile legislative legate de protectia si prevenirea accidentelor de munca.