Clientii principali ai dealerilor de masini au devenit companiile, intrucat personale fizice reprezinta un procent din ce in ce mai scazut din numarul total de autovehicole noi vandute. Cauzele pentru care s-a ajuns in aceasta stare a pietii sunt, in primul rand, determinate de situatia financiara din ce in ce mai dificila pentru majoritatea locuitorilor Romaniei si la nivel mondial.
Un alt motiv important din cauza caruia s-a inregistrat aceasta scadere de vanzari auto in randul persoanelor fizice este reprezentat de lansarea tarzie a programului dedicat innoirii parcului auto.
Astfel, achizitiile de masini second hand au crescut in comparatie cu cele de masini proaspat iesite din fabrica, in primul rand ca urmare a pretului mult mai scazut pe care cumparatorul trebuie sa il achite pentru o masina utilizata.
Intrucat aceasta piata are o importanta crescuta in economia tarii, masurile necesare ar trebui luate cat mai curand. Una dintre aceste masuri ar putea fi reprezentata de incurajarea cumpararii de automobile noi prin practicarea unor masuri fiscale menite sa promoveze achizitionarea de masini cat mai putin poluante.
O alta optiune prin care piata ar putea fi si este incurajata este productia unor modele de masini la preturi accesibile. Astfel, pe langa dezvoltarea pietei autovehiculelor, se incurajeaza in acelasi timp achizitionarea de produse romanesti, actiune de maxima importanta pentru revitalizarea economiei tarii.
Chiar daca, in momentul de fata, nu se mai poate vorbi despre profitabilitate pentru dealerii de automobile, piata este capabila de reveniri spectaculoase si de adaptare la situatia economica mondiala actuala.