Greseli frecvente in alegerea unei tipografii

tipografie

Tehnologia recenta  a adus o serie de transformari si asupra domeniului  in care se realizeaza materialele personalizate de promovare si tipariturile. Acum, poate mai mult decat oricand, sunt avantajati clientii care necesita tiraje mici sau medii, atat din mediul scolar, cat si al miciilor intreprinzatori sau antreprenori. Fie ca e vorba de promovarea unor campanii, a unor evenimente sau a unor mici afaceri, apelarea la o tipografie moderna, la nivel local, spre exemplu in Bucuresti poate sa conduca la decizii gresite. E important deci sa evitam anumite aspecte; criterii cu care  altii s-au confruntat in aceste campanii de promovare – vom aborda in continuare cateva greseli pe care le putem face atunci cand cautam otipografie in orasul nostru.

1.  A crede ca a folosi echipamentul avansat este tot ceea ce conteaza pentru niste materiale de calitate

Multe tipografii detin echipament performant, insa procesul de imprimare nu reprezinta cel mai important punct – in plus, operarea lui corecta este pentru multi o provocare dificila. Sa luam in calcul si celelalte sectiuni – designul, elaborarea materialelor, finisarea si livrarea.  Asadar, aparatura nu e totul – echipa este extrem de importanta, pregatirea profesionala a fiecarui angajat contand extrem de mult – descopera aici o serie de servicii oferite de o tipografie moderna.

2.  Ignorarea portofoliului de clienti si lucrari ale respectivei tipografii

Aducem acest subiect chiar la inceputul acestei liste pentru ca este poate unul dintre cele mai usoare criterii de diferentiere a unei  tipografii de incredere. Toate firmele ce ofera servicii de tipar digital vor avea fie pe site, fie in magazin, detalii despre ultimii lor sau cei mai importanti clienti.  Cel mai adesea, trei nume va pot fi mai mult decat suficiente – luati in calcul si campaniile sau tipurile de produse pe care le-au realizat, cat si daca aceasta colaborare mai continua.  Bineinteles, daca competitorii au ales tot  acelasi furnizor de tiparituri, cu siguranta merita sa incercati.

3.  A considera ca toate tipografiile sunt la fel

Este o premiza care nu ia in considerare o multime de factori – niciodata doi astfel de furnizori de servicii nu vor fi identici !  Fiecare va folosi aparaturi diferite,  angajati cu pregatiri si experienta aparte, in anumite arii de activitate, reusind sa execute proiectele  in anumite perioade de timp. Tiparirea unor materiale, care sa aduca rezultatele dorite, este  mai mult decat folosirea unor hartii sau cartoane de calitate ori utilizarea unor imprimante de ultima generatie. Dimpotriva, trebuie sa implice un anume nivel de creativitate, de design original, cat si profesionalism si o buna organizare, ca totul sa fie livrat in cele mai bune conditii, in cel mai scurt timp.

Astfel, comunicarea este una dintre cheile pentru a alege cel mai bune tipografii:

– Intrebati sau documentati-va asupra materialelor pe care le pot realiza

– Solicitati mostre, din diferite domenii

– Luati in calcul timpul mediu de executie

– Intrebati de la bun inceput care sunt serviciile sau produsele pe care nu pot sa le ofere sau sa le furnizeze

– Nu ignorati orice alt aspect care vi se pare important pentru nevoile campaniei.

De asemenea, e important ca acest proces de comunicare sa parcurga acest traseu in ambele directii. Respectarea termeniilor si conditiilor de livrare fiind deci un element esential, care va poate determina sa mai colaborati cu respectiva tipografie si pe viitor.