Cum functioneaza un program de team building si beneficii

team building

In spatele fiecarei actiuni de succes, fie ca e vorba de companii mari sau firme locale, se afla aprope intotdeauna munca unei echipe perseverente si dedicate. Insa aceasta coeziune, care a dus la rezultate exemplare, are un anumit pret – strategia aleasa a facut ca eficienta sa creasca, cel mai adesea printr-unul sau mai multe programe de team building. Activitatile incluse acolo asigura doar mijloacele pentru atingerea unui scop mai inalt – experiente de invatare cu impact ridicat.

Scopul si modul lor de functionare e imbunatatirea motivatiei de munca si a productivitatii. Luand angajatii din  interiorul rigid al birourilor, se rup bariere personale si de asemenea oamenii se simt si bine, se distreaza. Printr-o gama de activitati mai mult sau mai putin extreme, individuale sau de echipa, se obtin variate rezultate (avand la baza invatarea experientiala).

Cateva dintre aceste beneficii sau avantaje ale team building-ului sunt:

1. Imbunatateste performanta  – explicatia este simpla: in timp ce angajatii invata sa lucreze impreuna, intr-un mod mai eficient, ei pot sa isi faca la randul lor datoriile individuale mai bine.  Mai putin timp trebuie sa fie folosit pentru a corecta greseli; munca poate fi impartita conform abilitatilor membrilor din echipa – se diminueaza in acest mod munca repetitiva sau incorecta. Programele de team building, prin activitatile lor diverse, ofera deseori oamenilor participanti  posibilitatea de a gasi modalitati de a identifica si lucra la procedurile sau procesele care au influentat in mod negativ productivitatea.

2. Sporirea motivatiei – acest lucru se poate realiza in numeroase moduri; in primul rand, cand angajatii parcurg cu succes anumite activitati, ei devin mai siguri pe sine – lucru care in mod direct le va afecta motivatia. In al doilea rand, implicarea in aceste actiuni diverse demonstreaza ca fiecare e interesat de a investi in succesul sau. Apoi, in ultimul rand, membrii sunt motivati si prin faptul ca dobandesc incredere in colegii lor, se simt increzatori, stiind ca munca lor in echipa e recunoscuta si apreciata.

3. O creativitate mai descatusata – chiar si simpla scoatere a oamenilor din mediul lor de lucru obisnuit, alocarea de sarcini diverse (neobisnuite uneori), intr-un mediu nou, nefamiliar, ii va face pe acestia sa fie mai creativi, sa isi foloseasca imaginatia pentru a indeplini cu succes obiectivele trastae. Acest lucru va transmite in mod evident si mesajul din partea conducerii, cum ca angajatii isi pot folosi intr-un mod liber creativitatea (dupa incheierea activitatilor respective).

4. Comunicare mai buna – participarea la activitati comune este cheie acestui aspect.  Indeplind un task, pot iesi la iveala abilitatile sau talentele celor participanti, iar grupul poate invata noi modalitati de a lucra impreuna.  Astfel membrii echipelor vor observa cum comunicarea este cheia, experimentand si gasind noi moduri de a face acest lucru, chiar cand pare dificil.

5. Dezvoltarea de noi abilitati – intr-un mediu aglomerat si agitat, de lucru, poate fi greu pentru oameni sa isi dezvolte unele puncte forte sau unele talente. Managerii, de multe ori, nu au timp sa descopere care sunt abilitatile ascunse sau ce nu sunt scoase la iveala (fie in zona de leadership) sau alte zone ale afacerilor.

Desigur, exista si alte avantaje ale unor astfel de programe – ele se pot referi la beneficiile pe termen indelungat, la relatii mai bune,  imbunatatirea rolurilor in echipa, rezolvarea problemelor si asa mai departe.