Rezolvarea conflictelor de munca

certuri la munca

Nici o companie oricat de mica ar fi nu agreeaza conflictele de munca, mai ales atunci cand activitatea de baza merge bine si vanzarile sunt in crestere. Atunci cand angajatii se aduna in numar mare  si  ameninta sa plece apare tentatia de a intra in discutii nu tocmai amicale cu reprezentantii din conducere a companiei, ceea ce conduce la imposibilitatea de a ajunge la un consens reciproc intre societate si angajati, mai mult decat atat exista cazuri in care conducerea societatii si responsabili cu resursele umane  refuza orice fel de comunicare cu angajatii  pe principiul ca aceste actiuni sunt nefondate.

In general aceste conflicte apar ca urmare a lipsei de comunicare intre conducere si ceilalti angajati.  Intelegerea faptului ca cele mai multe conflicte de muncă sunt un rezultat al comunicarii slabe pot conduce la o schimbare a atitudini celor din conducere deschizand in acest fel calea unui dialog intre partile implicate, singura cale in masura sa se ajunga la o intelegere amiabila intre conducere si angajati. O atitudine ostila si inchisa dialogului nu face decat sa accentueze conflictul de munca iar pe termen lung acest lucru  se va reflecta in sens negativ asupra productivitatii.

In unele situatii, unde conflictul escaladeaza  si devine o problema majora si  greu de rezolvat se impune implicarea unei terte persoane care isi va insusi rolul de mediator intre cele doua parti.  Datorita pozitiei de impartialitate implicarea unei terte persoane poate avea efecte benefice asupra celor doua parti aflate in conflict, ajutand in acest sens atat pe angajator cat si pe angajat de a ajunge la un acord reciproc avantajos intr-un timp cat mai scurt. O astfel de persoana poate fi un reprezentant al unei organizatii nonguvernamentale, o firma specializata in  protectia muncii   sau implicarea statului in rolul de mediator poate fi solutia potrivita.

In practica s-a observat ca in afacerile de succes personalul  din conducere se implica activ in protectia muncii si petrece peste 80 la suta din timpul lor comunicand cu clientii, angajatii si ceilalti colegi ceea ce demonstreaza cat de importanta este comunicarea intr-o organizatie.
Din experienta companiilor straine private  s-a constatat ca uneori solutia cea mai potivita  este de a se apela la o societate externa  specializata  in gestionarea resurselor umane care prin cunoasterea profunda a  tuturor componentelor privind protectia muncii ( modul cum trebuie gestionate salariile, beneficiile care revin salariatiilor privind diverse servicii de protectie sociala, conditiile de munca si de securitate la locul de munca )  pot aplica in mod eficient o serie de masuri in domeniul muncii,  preintampinand in acest fel  aparitia  conflictelor de munca.

Lasa un comentariu.