Amenințările virusilor Worms – Partea I

Amenințările virusilor Worms – Partea I

In această lume fiecare entitate are două aspecte – unul benign, iar celălalt malign. Această dualitate de funcție poate fi găsita în aproape orice. Luați un cuțit de bucătărie umil, de exemplu. In bucătarie il utilizați pentru tocarea legumelor. Acesta poate fi, de asemenea, folosit pentru a ucide. Creierul uman poate fi folosit pentru a face lucruri constructive – cum ar fi plantarea semințelor în ferme să crească culturi alimentare, construi adăposturi puternice care protejeaza impotriva fortelor naturii și de a construi computere și software, care fac viața atât de ușoara. Creierul uman poate face, de asemenea, lucruri distructive – cum ar fi sa construiasca o bombă, pentru a distruge vieti si profita de punctele slabe ale calculatorului pentru a provoca haos pe internet.

Viermii sunt un alt exemplu de partea mai întunecată a omului de geniu.

Worms sunt astfel de creaturi enervante. Aparent, ei apar de nicăieri și încep să faca ceea ce creatorii lor le-a proiectat pentru a face, singurul nostru indiciu este că PC-ul și internetul sunt brusc inexplicabil de lente. Reproducerea acestora și replicarea mecanismelor sunt foarte simple. Viermii de calculator împărtășesc atribute similare.

Primul vierme care a atras atentia a fost de fapt scris de un elev! Când a fost lansat într-o lume neavizata în 1988, acesta a deteriorat o mulțime de mașini de BSD UNIX înainte de a fi prins în flagrant. Băiatul – Robert Tappan Morris Jr. – a fost condamnat și amendat.

Deci, ce este mai exact un worm ?

Un vierme informatic este diferit de alte producții ale virusului. Un vierme nu infecteaza sau manipuleaza fișiere, face clone ale lui. Prin urmare, un vierme este un program de lucru independent. Acesta poate utiliza capacitățile de transport și de sistem să călătorească de la mașină la mașină ca un vagabond . Un vierme, după instalarea sa pe un PC poate da naștere la mai multe clone ale lui . Fiecare dintre aceste clone apoi mărșăluiește mai departe pentru a cuceri lumea cibernetică.