Inregistrarea unei marci devine foarte importanta in momentul in care afacerea ta este suficient de mare cat sa devina o amenintare pentru competitia mai mica. Astfel ca, cel mai bun lucru pe care il poti face este sa apelezi la serviciile unor consultanti specializati in drepturi industriale, prin intermediul carora sa poti obtine cea mai buna varianta de inregistrare de marca.
Ce inseamna mai exact inregistrarea unei marci? Ei bine, cel mai bine este sa incepem prin a explica ce este o marca. Aceasta reprezinta un semn distinctiv (cuvinte, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale, combinatii de culori, combinatii de semne) ce serveste la deosebirea produselor ori serviciilor unei persoane fizice sau juridice, de cele apartinand altor persoane.
Procedura de inregistrare a marcii consta in patru pasi destul de simpli:
– depozitul national reglementar;
– examinarea formala a cererii de inregistrare;
– examinarea de fond a cererii de inregistrare;
– inregistrarea si publicarea marcii.
Insa pentru ca intreg acest proces sa fie unul pe care sa reusesti sa il parcurgi fara probleme, cel mai bine este sa incerci sa descoperi o echipa de profesionisti care sa te ajute sa intelegi despre ce e vorba, pas cu pas.
Inregistrarea unei marci la OSIM (Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci) nu se opreste la publicarea marcii. Din acest moment, trebuie monitorizate noile cereri de inregistrare de marci astfel incat sa reusesti sa depui in timp util opozitii, iar daca se merge mai departe, chiar contestatii.
Un lucru foarte important de stiut este faptul ca certificatul de inregistrare echivaleaza cu un titlu de proprietate. Astfel ca, titularul devine proprietarul absolut al marcii si este indreptatit sa interzica altora utilizarea pe piata de desfacere a unei marci identice ori similare cu cea pe care o detine. O marca este inregistrata pentru o perioada de 10 ani cu posibilitate de reinnoire la fiecare zece ani.