Jay-Z s-a asigurat ca Samsung ii cumpara un milion de copii ale noului album “Magna Carter Holy Grail” printr-o aplicatie dedicata. Practic, albumul va avea platina, inainte de a se lansa oficial. Asta inseamna ca Jay-Z a reinventat unele reguli ale industriei. Avem si hashtag #newrules. Dupa o serie de dezbateri, cei de la Billboard au fost de acord sa ia in calcul aceasta regandire a sistemului de vanzari si sa-i certifice achizitiile Samsung.
E 2013 asa ca nu numai Jay-Z a simtit nevoia sa regandeasca normele jocului. Peisajul din hip-hop se schimba si el constant. Mai jos aveti o serie de sfaturi pentru a te adapta la ce se intampla in prezent:
> Daca nu iti tragi vocea macar un pic prin autotune, esti degeaba.
> Daca nu iti e pusa stampila cu “”XXX” pe clipul video, nu se cheama ca ai filmat un clip de rap.
> Ca rapper, evita ca la slalom sa-ti platesti datoriile catre Fisc. Astea sunt pentru muritorii de rand.
> Daca vezi ca cineva si-o ia pe strada, scoate repede telefonul si incepe sa filmezi. Nu uita sa urli “Worldstaaaaaar”!
> Fanii trebuie permanent sa arate cu degetul cine “salveaza” rap-ul si cine il “distruge”.
> Declaratiile publice, cu ce alegi sa te imbraci, planurile de calatorie, versurile din piese, toate astea se discuta cu departamentele de PR ale sponsorilor cu cel putin doua doua saptamani inainte sa iasa oficial.
> Rasismul e naspa in general, dar e ok daca e indreptat catre asiatici. Nu se supara nimeni.
> Daca ai muzica noua de lansat pe teava, da-i drumul pe net intre orele 2 si 4 dimineata, cand toti bloggeri de profil sunt deconectati si nu urmareste nimeni ce faci. (cazul Drake)
> Artistii trebuie sa urmareasca permanent ce se scrie despre ei in presa, si daca nu le convine, sa se planga rasunator de asta pe scena.
> O cariera de artist este cel mai bine administrata de catre un prieten apropiat din copilarie sau chiar de dealer-ul de la coltul blocului in care ai stat. Ce-ar putea merge prost?
> Daca n-ai cel putin 3 fragmente de dialog din “Scarface” pe albumul sau mixtape-ul tau, mai pune.
> Nu te numesti jurnalist de rap daca nu generezi cat mai multe liste numerotate, sa pescuiesti pageviews cat incape.
> Daca esti debutant si vrei sa ajungi vedeta, hartuieste macar 20 de persoane necunoscute pe zi, invadandu-le timeline-ul de pe Twitter cu versurile tale de geniu.
> Totul era mai bine in anii `90 – mantra la moda pentru fanii nostalgici
> Nu ai succes ca rapper doar pe baza talentului tau, ajungi cunoscut doar daca esti membru Illuminati.
> La un moment dat, toti rapperii trebuie sa se pupe si sa se bata pe burta cu cei mai de succes rapperi si sa se abtina de la orice critica la adresa lor.
> Ca fan rap, daca cuiva ii place alt stil sau rap din alta regiune, te indignezi si ii sari in cap.
> Ai “S” in numele de scena? Renunta imediat la el ! E 2013 ! Pune “$” oriunde apare.
> Accepta faptul ca te-ai transformat intr-o unealta de advertising si marketing pentru industria farmaceutica (Ce-ti mai place siropul de tuse bagat in Sprite!)
Pentru cei familiarizati cu fenomenul, va astept si cu alte completari.