Un sondaj util proprietarilor de magazine second hand

depozit imbracaminte second hand

Vremurile problematice din punct de vedere financiar nu par a se indeparta vizibil, ceea ce inseamna ca magazinele de haine care functioneaza in regim second – hand isi vor pastra fluxul imens de clienti pentru o perioada indelungata de acum inainte. Insa, dintr-un amalgam de alternative, clientul va alege intotdeauna optiunea mai buna pentru sine, careia ii va oferi fidelitate pana cand o alta se va ivi la orizont.

Lucru nefast pentru proprietarii care evita sa isi modifice la o perioada scurta de timp strategiile de vanzari, dar si pentru aceia care pun prosperitatea afacerii lor pe primul plan, indiferent de gradul de multumire al clientilor de-o viata. In sprijinul celor care vor sa ramana „updated” am configurat un decalog al acestui segment „fashion”, decalog construit pe baza opiniilor publicului general.

Cosmetizarea produselor. Desi este mai mult decat constient ca a trecut pragul unui magazin second hand, clientul de pe plaiurile mioritice ale tarii noastre vrea sa fie tratat ca in orice alt magazin de moda, adica sa se bucure de preturi individuale pentru produsele expuse, sa aiba parte de o igienizare in prealabil a hainelor expuse, dar si sa isi clateasca ochii cu hainute frumos aranjate, pe culori ori pe colectii.

Calitatea este esentiala. Iar acest lucru depinde 100% de seriozitatea partenerilor vostri de afaceri. Primul pas ar fi acela de a semna un contract cu proprietarii unui depozit imbracaminte second hand care beneficiaza deja de o autoritate in acest segment al pietei, care va poate oferi intr-o oarecare masura exclusivitate sau macar prioritate pentru anumite produse.

Fluctuatii la nivelul preturilor. Poate fi dezarmant pentru client sa nu gaseasca in nicio zi a saptamanii reduceri in second hand-ul pe care il administrezi, iar acest lucru il poate determina sa calce pragului „vecinului” in cautarea ofertelor.

Vadul conteaza. Este foarte important sa iti schimbi sediul daca prin zona respectiva nu circula destui oameni, tocmai pentru ca din zece persoane, maxim cinci vor intra intr-un second – hand.

Investeste in imagine. Nu, 50 de metri patrati nu sunt suficienti pentru deschiderea unui magazin cu potential, asta pentru ca nu ofera confort clientilor care ajung in respectivul mediu comercial. Ai nevoie de cel putin 150 – 200 de metri patrati, asta pentru a iti organiza punctul de vanzare in conformitate cu restul magazinelor. Mai mult decat atat, ai nevoie de un logo personalizat la intrarea in magazin, de un aranjment optim al pieselor vestimentare printre vitrine, dar si de cel putin doua – trei cabine de proba.

Prima impresie este decisiva. Nu, statutul magazinului tau nu este comparabil cu cel al unui brand, deci nu beneficiaza din start de recenzii pozitive. Tocmai din aceasta cauza, prima impresie pe care o magazinul o lasa clientilor s-ar putea sa fie si ultima, ceea ce inseamna ca iti poti castiga un client fidel, ori il poti pierde inainte ca acesta sa cumpere macar un produs.

Aprivizionarea. Cat mai des, caci oamenii sunt obisnuiti sa isi dedice destul de mult timp cautarilor, iar sa gaseasca aceleasi produse de fiecare data poate parea putin dezarmant. Chiar daca nu iti vine sa crezi, bannerul pe care troneaza mesajul „marfa noua” este foarte apreciat de catre clienti, mai ales daca este unul adevarat.

Include branduri celebre. Chit ca sunt colectii care faceau ravagii in urma cu doi, trei ani. Clientii le considera embleme ale calitatii, ceea ce inseamna ca iti vor trece pragul mai des pentru a cauta astfel de piese vestimentare.

Popularitatea este decisiva. Avand in vedere faptul ca persoanele care cumpara dintr-un magazin second hand nu au resurse financiare din belsug, nici sumele investite in haine nu vor depasi pragul de 200RON/lunar. La un calcul simplu, veti realiza ca un grad sporit de popularitate inseamna mull mai multi clienti, deci casiguri mai promitatoare.

Flexibilitate si comunicare. Trebuie sa manifestati o anumita orientare catre client, ajutandu-l in situatiile in care are nevoie. Fie un sfat legat de modul in care ii vine haina, fie intelegerea faptului ca anumite produse ar trebui sa fie returnate daca nu corespund marimilor.